dijous, 26 de novembre del 2009

AUDITORI

Diumenge dia 22 de novembre vam anar a l'Auditori per veure el concert de CORDA-DESCORDA per a famílies i escoles per nens i nenes de dos anys.

Els instruments que van aparèixer són:

- Violins.
- Viola.
- Violoncel.
- Guitarra elèctrica i clàssica.
- Contrabaix.

EL CONCERT:

B. BARTÓK: Cushion dance
F. SCHUBERT: Trio en si bemoll
P. BARDAGÍ: Vent
A. PIAZZOLLA: La muerte del ángel*
Tradicional catalana: La gallina ponicana*
F. A. HOFFMEISTER: Duet (fragment del rondó)
Tradicional: Heavy birthday* ()
J. TIZOL: Perdido*
P. BARDAGÍ: Carlemany
J. M. BARDAGÍ: El vals de les tórtores
P. BARDAGÍ: Mòbil*
Tradicional catalana: Rossinyol*
MOZART: Petita música nocturna (fragment del primer moviment)
J.M. BARDAGÍ: Sense trampa
Tradicional catalana: Plou i fa sol**
P. BARDAGÍ: Tres musiquetes*
J. BRAHMS: Cançó de bressol*
M. DUROZIER: Guitarra a 7 mans
Tradicional catalana: Tres, sis, nou *
P. BARDAGÍ: Stupid blues*
J.BRAHMS/Tradicional: Canción de cuna-pleaños*
Tradicional catalana: El cant del ocells*
Tradicional catalana: En Jan petit com balla*


Va ser molt emocionant, ja que vaig veure la reacció dels nens i nenes davant la música, instruments i músics.
Els infants es quedaven bocabadats en veure els diferents tipus d’instruments, i participaven en tot moment en les cançons que ja coneixien.


Aquest concert permet que els infants adquireixin nous coneixements més bàsics dels músics més importants de la història contemporània.


El que més ens ha sobtat d’aquest concert és la manera de reaccionar dels nens i nenes, l’interés que mostraven per la música i els instruments, i que infants tant petits aplaudissin i riguessin, inclús una nena molt petita es quedava amb els ulls molt oberts, molt quieta i admirant als músics quan tocaven al seu costat .



dissabte, 21 de novembre del 2009

DELICIOUS

QUÈ ÉS?

És un servei fiable que ens permet emmagatzemar, escriure comentaris i posar etiquetes a les webs que trobem i que ja fa bastants anys que funciona. A més serveix també com a eina de marcadors socials similar al meneame i permet compartir les nostres troballes amb la resta d’usuaris mitjançant la creació d'un perfil públic.

PER A QUÈ SERVEIX EL DELICIOUS?

Per guardar els nostres favorits a Internet i poder accedir a ells des de qualsevol ordinador.

Permet compartir els favorits amb altres persones, per això és un Marcador Social.

La informació no s’organitza en carpetes, s’organitza mitjançant TAGS (etiquetes).

COM FUNCIONA?

Delicious s’instala a la barra d’eines del nostre navegador

COM MARCAR UN FAVORIT?

Entrem dins de la pàgina que volem marcar com a favorit, i fem clic a sobre de TAG del nostre navegador.

CONSELLS PER UN BON ETIQUETAT:

Utilitzar totes les etiquetes necesaries.

Més globalitat: tags en anglès.

Cert ordre: del més general al més particular.

Etiqueta- acció: llegir, fer, copiar, escriure...

Etiqueta- contingut: article, portal, blog...

Etiqueta- descripció: tot el demés.

Les etiquetes són importants: titol també.

INSTALACIÓ DE BOTONS:

Ho pots fer en tots els navegadors que vulguis.

Entra a http://delicious.com/

Selecciona register i completa les teves dades posant username que formarà part del teu URL, password amenys 6 caracters amb numeros i lletres o simbols. Després copia les lletres.

Instalar els botons de en el navegador clicant a Install butons now.

Fer clic a ok per confirmar la descarrega, advertencia de seguridad de los archivos, clicar a ejecutar.

Et donen la benvinguda i clicar a Next.

License agreement i clicar a next.

Els botons ja s’han instalat i clicar a TAG per guardar una pagina a favorito. I fer clic al quadrat per veure els teus favorits.

Obre el teu correu per completar el teu registre.

Activa el teu registre clicant a enllaç per completar el teu registre.

Entra al teu compte clicant a login.

Identificat entrant a delicius posant nom i contrasenya.

PRIMERS ELEMENTS:

La teva direcció a internet

Nom d’usuari.

Selecciona list.

INSTALAR BOTONS A ALTRES NAVEGADORS:

Entra al teu compte.

Identifica’t.

Selecciona “help”

Un dels problemes que tenim quan recollim informació per Internet és com...

GUARDEM, DOCUMENTEM I ETIQUETEM

Les adreces de las que obtenim informació a la WWW. És important fer-ho ja que si no les guardem correctament desprès no podrem citar la font de la informació, no podrem tornar-hi per a recollir-ne més,...

Un recurs és utilitzar els “favoritos” o “preferits” que hi ha en els navegadors d’internet, aquesta no és una opció gaire bona ja que si bé permeten guardar les adreces, les seves capacitats de documentar-les i/o etiquetar-les són molt pobres. El pitjor, però és que les adreces que guardem, s’emmagatzemen en local i quan canviem d’ordinador, ja no tenim accés a les nostres adreces.

Pregunta; Algú recorda haver perdut els "preferits" al canviar d'ordinador?

És per això que és molt millor utilitzar serveis com el notebook de google o de.li.cious que ens permeten guardar de manera fàcil, còmode i on-line les pàgines webs que visitem.

Tots dos tenen avantatges i inconvenients però des d’aquí farem una pràctica amb delicious per a varis motius: És un servei fiable que ens permet emmagatzemar, escriure comentaris i posar etiquetes a les webs que trobem i que ja fa bastants anys que funciona. A més serveix també com a eina de marcadors socials similar al meneame i permet compartir les nostres troballes amb la resta d’usuaris mitjançant la creació d'un perfil públic.

divendres, 20 de novembre del 2009

DIA INTERNACIONAL DE LA INFÀNCIA:

Avui dia 20 de novembre és el dia internacional de la infància. Com cada any es fa una conmemoració a l'aplicació del drets dels infants en la nostra societat.
Aqui penjo un vídeo que he trobat al youtube, us animo a que el mireu perquè penso que expliquen molt bé els drets dels infants i desitjo que faci reflexionar a molta gent sobre els seus drets.


FUNDACIÓ JOAN XXIII

Ø
Ø El Centre d’Estudis Joan XXIII, es defineix com un centre d’inspiració cristiana fortament compromès amb la realitat social del seu entorn territorial. Som un instrument al servei d’aquests entorn i facilitem la seva inserció a la realitat cultural catalana. Per aquesta raó, volem donar una resposta educativa basada en l’acolliment, coneixement i acompanyament de les persones amb el propòsit que adquireixin els aprenentatges adequats per esdevenir persones equilibrades, responsables, competents i solidàries.

Aquesta proposta es concreta en:
1.- Formació acadèmica: aprendre a aprendre.
2.- Formació personal: aprendre a ser.
3.- Formació social: aprendre a conviure.
4.- Formació cristiana: aprendre a cultivar la vida interior.

Va ser fundat l'any 1968 pel jesuïta Ituarte i Mata, conjuntament amb un grup de jesuïtes i seglars, que van apostar per la creació d'un centre de formació de qualitat.
Des dels inicis va impartir ensenyaments per a infants: EGB, i per a adults: Formació Professional i alfabetització.


Ø
Aquest centre em va agradar molt, doncs ensenyen als nens des de ven petits a utilitzar les noves tecnologies. Una de les coses que més em va impactar va ser quan vam entrar a les classes i els nens/es no s'inmutaven per a res, seguien fent la seva feina, tot estava organitzat per racons, com per exemple el d'infermeria, la cuineta, la caseta, etc, i tots aquest racons els fan durant 6 hores setmanals.
Després també feien servir ordenadors portàtils tàctils per a la lectoescriptura, etc.

En aquest centre, ofereixen serveis com informàtica per als avis, un estudi de ràdio, etc.
En definitiva, penso que és un centre molt complert, i que és molt bo ifer una iniciació als infants cap a les noves tecnologies.



(Aquestes fotografies les he tret del bloc de la Marta Delgado amb el seu consentiment).

dimecres, 18 de novembre del 2009

SO: PRÀCTICA AL BLOC

MNAC

Ahir vam anar al MNAC, va estar molt bé, jo vaig anar a veure la dansa de fades i follets, i em va agradar molt, perquè ens van ensenyar com fan que els nens i nenes s'apropin al món de l'art, explicant-nos totes les obres de manera molt dinàmica, a través d'un conte i teatralitzant com si fóssim infants fent-nos participar en tot moment. La Mercè, la mestra de Plàstica ens ha fet fer aquest treball:

Dansa Fades i Follets

diumenge, 15 de novembre del 2009

DECÀLEG DEL BON COMUNICADOR:

Després de llegir el llibre de "COM PARLAR BÉ EN PÚBLIC", entre tots hem pogut fer un decàleg del bon comunicador:


Relacionat amb el contigut:


El contingut ha d’estar ben estructurat i clar, cal donar a conèixer al públic la intenció del discurs:
- Fer-se les 4 preguntes bàsiques: per què, què, a qui i com.
- Preparar un bon guió
- Exposar a la introducció les idees principals del discurs.
- Saber argumentar i exemplificar.
- Marcar clarament el final del discurs, destacant les idees principals destacades i trobant la frase clau per tancar el discurs

Cal tenir preparat recursos per introduir en el moment adequat del discurs
- L’orador ha de ser capaç d’improvisar.
- En el discurs no ha de mancar ni ha de sobrar res.
- El bon comunicador ha d’evitar les “coletillas”


Llenguatge corporal

L’orador ha de procurar fer una bona gesticulació, tenir cura de la posició, les mirades, el somriure, i utilitzar tècniques per amagar el nerviosisme, etc.
- Ensenyar el cos sencer dóna seguretat tant a l’orador, com a l’espectador.
- Controlar la respiració, ajuda a controlar els nervis.
- Desplaçar el cos per aproximar-se al públic
- Tenir cura del vestit. Portar la indumentària adequada al públic, respectant sempre la personalitat de l’orador


La veu


Utilitzar un bon to de veu, procurant modular tant el ritme com el volum, acompanya a fer més entenedor el discurs i a destacar els elements claus
- Bon ús de la veu (intensitat, volum, velocitat, entonació, articulació, vocalització, pauses, silencis, ...).
- Claredat i bona pronúncia

La qualitat del llenguatge oral és un dels elements del discurs que fa que els oients puguin seguir i comprendre amb més facilitat.
- Bon ús del llenguatge oral: sintaxi, lèxic, vocabulari, claredat, precisió, brevetat, oposició i antítesi.
- S’ha de parlar amb claredat i fer ús de frases curtes.


Elements de l’entorn . Proxèmia

Cal tenir cura de l’entorn on es fa el discurs, per tal de crear un clima adequat.
- Eliminar sorolls externs que puguin distreure o crear neguit.
- Procurar que la llum natural o artificial creï un clima agradable
- La comoditat dels seient per als oients és un factor que ajuda a posar més atenció
- L’orador ha de sentir-se còmode i disposar d’un espai on moure’s, on deixar els fulls... i si cal una bona taula
- Cal vetllar per tal que tan l’orador com els oients es puguin comunicar visualment

L’ús dels audiovisuals, és un bon recurs per acompanyar el discurs i a la vegada donar pautes per seguir el contingut.
- És important no abusar dels mitjans audiovisuals i no posar-hi tot el contingut
- La introducció d’imatges i exemples, o frases fetes, mitjançant els audiovisuals ajuda a comprendre i recordar el discurs.


Estratègies per a captar el públic

Una bona actitud de proximitat ajuda a adquirir una major complicitat amb el públic
- Si utilitza l’ humor capta millor al públic.
- S’hauria de crear feedback amb el públic, per veure com reacciona segons el discurs que fem
- L’orador podria utilitzar exemples reals per interaccionar amb el públic.
- Adaptar el discurs al públic.

Els exemples i anècdotes donen un aire de proximitat
- El bon comunicador ha de fer servir exemples per captar l’atenció del públic.
- Utilitzar l’acudit o l’anècdota.

Davant les preguntes o dubtes és important no menysprear amb respostes.
- Actitud positiva
- Ha de tenir una bona capacitat d’improvisació i naturalitat

Ser clar, breu i precís alhora d’exposar el tema per a que el públic s’interessi el màxim possible.